Nieuwe webomgeving UvA grassroots

Grassroots zijn kleinschalige, laagdrempelige projecten waarbij studenten of docenten met behulp van een ICT-toepassing het onderwijs verrijken, verbeteren of intensiveren. De resultaten van een Grassrootsproject worden direct in het onderwijs ingezet.Het grassroot fonds is in beheer van de TLC van de UvA. Op volgende website is meer informatie te vinden: https://tlc.uva.nl/article/grassroots/?faculty=26

Blog blended teaching: kennisclips inzetten bij het bespreken van huiswerkopdrachten statistiek

Afsluitende blog door Fam te Poel over haar Grassroot: Blended teaching: kennisclips inzetten bij het bespreken van huiswerkopdrachten statistiek. Tijdens het vak Methods of Communication Research and Statistics (internationale bachelor Communication Science, jaar 1) maken studenten ter voorbereiding op de werkgroepen statistiek huiswerkopdrachten (home learning assignments). In die opdrachten moeten ze vragen beantwoorden over de … Meer lezen over Blog blended teaching: kennisclips inzetten bij het bespreken van huiswerkopdrachten statistiek

Blog Fruitschaal

Blog door Robert van Wijk over zijn Grassroot: Activerend blended onderwijs door (peer-)feedback in FeedbackFruits Activerend blended onderwijs is in de onderwijsvisie van de FNWI en de Universiteit van Amsterdam belangrijk. Feedback, ook van medestudenten (de 'peers'), speelt hierin een significante rol en de applicaties van FeedbackFruits bieden mogelijkheden om deze feedback binnen de digitale … Meer lezen over Blog Fruitschaal

Zelfstandig kiezen of geleid worden ?

Een bijdrage die ik schreef in september 2012 met een boodschap die in mijn ogen almaar relevante lijkt te worden. bijdrage van: Frank Benneker eerder verschenen op Onderwijsinnovatie blog Middelen en mogelijkheden voor een brede ICT-dienstverlening staan onder druk en veel organisaties bezuinigen op deze dienstverlening om het onderwijs zelf te ontzien. Een begrijpelijke keus … Meer lezen over Zelfstandig kiezen of geleid worden ?

Blog: Digitaal schoolbord bij de ILO UvA

Blog van Sonja van Overmeeren over haar Grassroot: Smartboard voor leraren in opleiding. ICT op de Interfacultaire Lerarenopleiding (ILO) van de Universiteit van Amsterdam (UvA) is een belangrijk aandachtspunt. De ILO verzorgt binnen de UvA de opleiding van eerste- en tweedegraadsdocenten voor het voortgezet onderwijs (VO). Een speerpunt daarbij is het gebruik van informatie- en … Meer lezen over Blog: Digitaal schoolbord bij de ILO UvA

Blog Workflow-notebook

Blog van Jasper van der Heide over zijn Grassroot Workflow-notebook. Inleiding Bij een aantal vakken werkte ik als student-assistent met nbgrader, een methode om python programmeeropdrachten (deels) automatisch na te kijken (voor meer daarover zie deze eerdere grassroots). Nbgrader geeft veel mogelijkheden, zoals meer inzicht krijgen in de resultaten van opdrachten en het makkelijker teruggeven … Meer lezen over Blog Workflow-notebook

Afsluitende blog Digitaal getekende animatie van fysiologische en farmacologische principes

Afsluitende blog van Anne-Loes Warps over de Grassroot Digitaal getekende kennisclip van fysiologische en farmacologische principes. Haar eerste blog is hier te lezen: https://ict-innovatie.uva.nl/2018/09/20/blog-digitaal-getekende-animatie-van-fysiologische-en-farmacologische-principes/ Kennisclips ontwikkelen voor de Bachelor geneeskunde: In het eerste half jaar van het Grassroots project zijn de kennisclips voor de cardiofysiologie en de farmacologie ontwikkeld. Deze zijn als verdiepend zelfstudiemateriaal aan de … Meer lezen over Afsluitende blog Digitaal getekende animatie van fysiologische en farmacologische principes